روزه دختر بچه

سلام من یک دختر بچه ای دارم که تازه به سن تکلیف رسیده است، می خواستم بدونم توی ماه رمضون باید روزه بگیره یانه؟ آخه فکر نمی کنم که تحملش رو داشته باشه.

روزه دختر بچه های سال اولی

دختر بچه ها با تموم کردن نه سال قمری ( که به شمسی میشه هشت سال و هشت ماه و بیست و پنج روز) به سن بلوغ میرسن و وقتی که کسی به سن بلوغ میرسه باید به خودش افتخار کنه که خدا بهش محبت کرد که می تونه براش بندگی کنه .

اما اگه روزه براش ضررداره، که نباید روزه بگیره بنا بر اون چیزی که در احکام روزه مریض مطرح کردیم، اما اگر روزه براش ضرر نداره ولی ترس این رو داره که به خاطر شدت گرما خدایی نکرده اتفاقی بزرگی بیوفته در این صورت حتما باید از اول روز روزش رو بگیره ، چون صرف ترسیدن دلیل نمیشه که روزه رو نگرفت.

حالا اگه دختر بچه ای که تازه به سن تکلیف رسیده است وسط روز به هر دلیلی مثلا به خاطر گرمای زیاد یا بازی زیاد در طول روز ضعف شدید بهش دست داد و پدر و مادرش ترسیدن که نکنه یک اتفاقی برای سلامتی فرزندشون بیوفته در این حالت میتونه آب و غذا بخوره ولی دیگه روزش باطله و باید بعد از ماه رمضان یک روزی که روزه گرفتنش راحت تر بود قضاش رو بجا بیاره ( آیت الله سیستانی و امام خمینی و امام خامنه ای )

اما آیت الله مکارم می فرمایند اگه نتونه روزه بگیره اصلا روزه بهش واجب نیست تازه اگه تا سال بعد هم نتونه قضای ماه رمضون رو بجا بیاره، قضاش هم واجب نیست، ولی پدر و مادرش باید برای هر روزه دختر بچه خودشون یک فقیر رو اطعام کنند.

البته آیت الله سیستانی یک نکته رو اضافه می کنند که اون دختر بچه ای که ترس از اذیت شدنش هست، باید به قصد اینکه به خدا نزدیک تر بشه روزه بگیره و نباید قصد و نیت روزه ماه رمضان رو بکنه.

دیدگاهتان را بنویسید