استخاره برای ازدواج

اینکه دو نفر میخوان ازدواج کنن و فقط یک جلسه برای خواستگاری رفتن و هنوز شناخت کاملی حاصل نشده، آیا درست هستش که استخاره برای ازدواج بگیرن ؟

چه زمانی استخاره بگیریم؟

در شروع هر کاری که میخوام استخاره بگیرم باید سه مرحله رو بگذرونم:

  1. باید براش وقت بذارم و در موردش فکر کنم
  2. باید با اهل فن همون موضوع مشورت کنم
  3. حالا اگه به جایی نرسیدم استخاره می کنم

اما مشکل اینجاست که بعضی افراد قبل از این موارد استخاره ازدواج میگیرن که اگه خوب اومد خواستگار رو راه بدن و اگه بد اومد بفرستنش بره.

امام صادق می فرمایند: استخاره در آنجایی جواب می دهد که بعد از فکر و تحقیق باشد.

استخاره
استخاره

با توجه به این حدیث امکان داره استخاره در ازدواج جواب نده و ممکن هستش که برعکس در بیاد و بعدا یه مشکلاتی پیش بیاد که اصلا منجر به طلاق کشیده بشه یا هرشکل دیگه ای….این نکته بسیار مهمی هست.

خیلی داستان ها پیش اومده که خانواده هایی بودن که همین کار رو کردن و یک خواستگار خوب رو رد کردن به خاطر استخاره ی نادرست ولی بعدا یک خواستگار نسبتا بدتر رو فقط برای اینکه استخاره خوب اومده قبول کردن.

مثال : من میخوام به شما 50 میلیون تومن پول بدم ایا استخاره می گیرید؟

اصلا همچین کاری نمی کنید تهش اینه که شاید از خودتون بپرسید خب این فرد که می خواد به من پول بده در ازای 50 تومن چه کاری از من میخواد؟ که اون میشه سوال پرسیدن و تحقیق کردن در این مورد.

شاید بگید خب چه ربطی داره حاجاقا اون ازدواجه این پوله و قرضه؟

 چطور در مورد 50 تومن تمام جوانب رو می سنجیم اما استخاره در ازدواج اینطور نیست و راحت می ریم سراغش

دو نکته کلی در مورد استخاره در ازدواج

  1. استخاره آدم رو تنبل می کنه، یعنی اینکه فرد نمی خواد بره در مورد داماد یا عروسش تحقیق بکنه میگه یک استخاره ازدواج بگیریم ببینیم چی می شود
  2. آیا استخاره ی خوب به این معنا هستش که حتما قرار هست اتفاقات خوبی برای شما بیوفته؟قطعا نه، بلکه به این معناست که اگر استخاره خوب اومد و بعدا شما در سختی های زندگی با آگاهی کامل با مشکلات برخورد کنید می تواند عاقبت خوبی داشته باشد.

یک فردی اومد پیش اقای بهجت گفت:  شما دوسال پیش برای من استخاره برای ازدواج گرفتید که برم برای خواستگاری یا نه که خوب اومد ولی الان من طلاق گرفتم واین به خاطر استخاره ای است که شما گرفتید.

 ایشون جواب دادن که استخاره خوب به این معنا نیست که به مشکل نمی خورید بلکه این برای شما نوشته شده بوده که شما ازدواج کنید وارد چالش های زندگی بشید امتحان بشید خدا شما رو ازمایش کنه که ببینه چند مرده حلاجید وشاید طلاق به مصلحت شما بوده که خدا ببینه حالا چه کارمی کنی؟

استخاره به معنای اتفاقات خوب نیست بلکه به معنای مصحلت شما است.

 

مقالات مرتبط :

توی این چند وقت زیاد برام خواستگار اومده ولی به همشون شک داشتم، چطور میشه فهمید که بهت دروغ نمیگن؟

دیدگاهتان را بنویسید