چکار کنیم عبادت هامون قبول بشه؟

سالها عبادت بدون ولایت علی علیه السلام چقدر ارزش داره؟

عبادت

هر موجودی که دراین عالم است باید برای رسیدن به کمال و رشد خودش به یک موجود بالاتر وصل بشه وبرای اون فرد مفید باشه تا تکامل پیدا کنه، مثل گیاهان وحیوانات حلال گوشت که برای استفاده انسان خلق شده اند واگر انسان از اینها استفاده کند آنهارا به هدف خلقتشون ونهایت تکامل رسانده.

پس اون حیوان یا گیاهی که هیچ فایده ای برای انسان نداشته باشد، به رشد وتکامل خودش دست پیدا نمیکند.

انسان هم این گونه است، برای رسیدن به کمال خود باید به یک موجود بالاتر از خودش وصل شود باید خودش را در خدمت او قرار دهد.

آن موجود بالاتر از انسان امام معصوم است، انسانی که می خواهد در این دنیا به رشد و کمال برسد باید در اختیار و خدمت امام معصوم قرار بگیرد باید به امام معصوم وصل شود تا پیروز باشد.

اگرانسان سالها عبادت کنه بدون اینکه ولایت علی علیه السلام و خاندانش رو داشته باشه، به رشد و کمال خودش نرسیده هر چقدرهم که  نماز بخواند، روزه بگیرد، حج بگذارد و انفاق کند.

در همین رابطه از علی بن ابی طالب علیه السلام روایت شده که رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمود:

هرگاه بنده ای خدا را به مدت عمر نوح که در میان قومش قیام کرد [نهصد و پنجاه سال ] به عبادت خدا بپردازد، و به مقدار کوه احد طلا داشته باشد و در راه خدا انفاق کند، و بر فرض به قدری عمر کند تا بتواند با پای پیاده هزار سال حج به جا آورد، و بعد (دربهترین مکان) بین صفا و مروه به ناحق کشته شود، اما ولایت توی علی را قبول نداشته باشد بوی بهشت به مشام او نمی رسد و داخل آن نمی شود.

پس عبادت ، بدون ولایت علی علیه السلام قبول نمی شود هر چقدر هم زیاد باشد.

عبادت و ولایت، هردو در گروی یکدیگر

هدف از رشد و تکامل انسان، در این است که انسان با ولایت باشد اعتقاد به اهل بیت پیامبر داشته باشد چرا که عبادت بدون ولایت علی علیه السلام ممکن نیست و هر دو در گروی یکدیگر هستند زیرا در قران آمده:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ (سوره نساء آیه 59 )

ای کسانی که ایمان آوردید از خدا و پیامبر و آنان که از طرف خدا و پیامبرش انتخاب شده اند اطاعت کنید.

 یا اینکه در حدیث ثقلین آمده است:

پیامبر اکرم فرمودند: من در میان شما دو چیز باقی می‌گذارم که اگر آنها را دستاویز قرار دهید، هرگز گمراه نخواهید شد: کتاب خدا و عترتم که اهل بیتم هستند. ای مردم بشنوید! من به شما رساندم که شما در کنار حوض بر من وارد می‌شوید، پس من از شما درباره رفتارتان با این دو یادگار ارزشمند سؤال خواهم کرد، یعنی کتاب خدا و اهل بیتم.

پس کسی که عبادت کند بدون ولایت داشتن به علی علیه السلام و اهل بیتش، نه تنها عبادتش قبول نمی شود بلکه در واقع اعتقادی به خدا و رسولش هم ندارد.

داستان کمیل

حضرت علی علیه السلام به همراه کمیل از جایی می گذشتن که کمیل دید از خانه ای صدای قران می آید اونم بایک صوت بسیار زیبا، وایستاد به گوش کردن و توی دلش گفت که چقدر زیبا می خواند.

حضرت علی به او فرمودند وز وز این آدم تورو گمراه نکند، او اهل جهنم است.

کمیل گفت از دو چیز شگفت زده شدم یک اینکه حضرت از دل من خبردار شدند و دوم از این تعجب کردم که حضرت چقدر قاطعانه جایگاه این فرد را فرمودند.

چند سال گذشت و بعد ازجنگ نهروان حضرت علی علیه السلام با کمیل در میان کشته شده ها راه می رفتند که حضرت علی به فردی رسیدن و به کمیل فرمودند این همان فردی است که اون شب قران می خواند اما الان در برابر من جنگید و جایگاهش در جهنم است.

قران خواندن، نماز خواندن، در ماه رمضان روزه گرفتن، انفاق کردن، حج رفتن، به هر شکلی که می خواهد باشد تاوقتی که وصل به ولایت نباشد این عبادت بدون ولایت علی علیه السلام هیچ فایده ای ندارد، مثل این می ماند که شما بزر را در بیابان بریزید، در بیابان بزر بکارید چه می شود؟ خب می سوزد، پس اگر در محیط ولایت اعمالت رو انجام ندی به کمال نرسیدی و رشد نکردی.

دیدگاهتان را بنویسید